India’s eerste ayurvedische cannabis (Bhang) oplossing voor menstruatiekrampen

India's eerste ayurvedische cannabis (Bhang) oplossing voor menstruatiekrampen

Ayurvedische cannabis als oplossing voor menstruatiekrampen waar vele vrouwen maandelijks mee te kampen hebben? Volgens een studie gepubliceerd in het British Medical Journal kunnen menstruatiesymptomen, waaronder pijn, hevig bloeden en een slecht humeur, verband houden met bijna negen dagen productiviteitsverlies per vrouw per jaar. Een focusgroepstudie geeft aan dat 84,1 procent van de vrouwen het optreden van menstruatiekrampen of primaire dysmenorroe tijdens hun menstruatiecyclus meldde.

Menstruatie gaat meestal gepaard met milde, aanvaardbare ongemak in de onderbuik of rug, maar de pijn (dysmenorroe) kan ernstig genoeg zijn om de dagelijkse activiteiten te verstoren. Van de bestaande oplossingen in de moderne gezondheidszorg en allopathische geneeskunde is bekend dat ze op lange termijn schadelijke bijwerkingen hebben.

In een poging om een duurzamere, kruiden- en ayurvedische cannabis oplossing voor medische krampen aan te bieden, werd India’s eerste onderzoek voor de detailhandel in de Ayurvedische Cannabis (Bhang) -sector uitgevoerd. Het bedrijf HempStreet naar aanleiding daarvan de lancering aan van Trailokya Vijaya Vati, op basis van medicinale cannabis.

Ayurvedische cannabis als oplossing in India voor menstruatiepijn

Trailokya Vijaya Vati is een ayurvedische cannabis oplossing voor dit veel voorkomende probleem. Het is een beproefd klassiek ayurveda-medicijn, met cannabis als een van de belangrijkste ingrediënten en het is bekend dat het buitengewoon effectief is bij spierpijn in zacht weefsel, zoals menstruatiekrampen en spasmen. Op basis van de eerste feedbackstudie met meer dan 2.000 Ayurveda-beoefenaars in heel India, heeft het medicijn bewezen buitengewoon effectief te zijn, en hetzelfde geldt voor de massale adoptie.

Shrey Jain, medeoprichter van HempStreet, zei: “Menstruatie als onderwerp is sterk gestigmatiseerd in ons land. Menstruatiepijn wordt vaak genegeerd door een aanzienlijk deel van de levensstijl en werkuren van vrouwen stressvol en pijnlijk te maken. Maar het is een feit dat vrouwen de krampende pijn zelfs hebben beschreven als ‘bijna net zo erg als een hartaanval’. Gemiddeld doorloopt een vrouw tijdens haar leven ongeveer 450 menstruatiecycli. Ironie is dat de beschikbare oplossingen in de moderne medische wetenschap dreigen met ernstige schadelijke effecten bij langdurig gebruik. Trailokya Vijaya Vati streeft naar een betrouwbare, veilige en ayurvedische oplossing voor de vrouwen van de 21e eeuw. “

“Hempstreet werkt samen met topwetenschappers om onderzoek en ontwikkeling te doen rond veilige medicatie door gebruik te maken van het enorme potentieel en de natuurlijke kracht van cannabis. Tegenwoordig beschikt HempStreet over 15 goedgekeurde producten en een onderzoekspartnerschap van wereldklasse met de Council of Scientific and Industrial Research (CSIR). We hebben met succes contact opgenomen met een uitgebreid artsennetwerk van 43.000 artsen en 230 klinieken om medicinale cannabis te verstrekken, voornamelijk om de enorme crisis ter verlichting van menstruatiepijn in India te verlichten. Het bedrijf streeft ernaar om een effectief en verantwoord gebruik van ayurvedische cannabis, vooral op het gebied van pijnbestrijding, naar zijn potentiële adresseerbare patiëntenbestand van meer dan 35 miljoen mensen te brengen ”, voegde hij eraan toe.

Ayurvedische cannabis als oplossing in India voor menstruatiepijn
Ayurvedische cannabis als oplossing in India voor menstruatiepijn (afb)

De Cannabis Sativa-plant, die hennep, cannabis en marihuana omvat, bevat meer dan 100 verschillende chemicaliën die cannabinoïden worden genoemd. Deze worden gebruikt om vele ziekten en aandoeningen te behandelen, waaronder chronische pijn, slapeloosheid, angst, menstruatiekrampen, spierspasmen, geestelijke gezondheid, epilepsie en multiple sclerose, seksuele stoornissen en meer. De legale cannabisindustrie is momenteel een van de snelstgroeiende industrieën ter wereld. Volgens een rapport van Grand View Research Inc. wordt voorspeld dat de wereldwijde legale marihuanamarkt eind 2025 $ 146,4 miljard zal bedragen.

Cannabis wordt erkend als een van de vijf belangrijkste medicinale planten in de Veda’s. De geschiedenis van cannabis in India gaat terug tot 1000 voor Christus. Volgens klassieke ayurvedische teksten hebben bijna 191 formuleringen en meer dan 15 doseringsvormen Cannabis als een belangrijk ingrediënt. De overheid blijft eraan doorwerken, aangezien medicinale marihuana of cannabis binnenkort zal worden gelegaliseerd. Wetenschappers werken keihard om de actieve componenten van cannabis te achterhalen. CSIR Indian Institute of Integrative Medicine is het eerste instituut dat goedkeuring van de overheid voor cannabis heeft gekregen.

Het bedrijf heeft onlangs $ 1.000.000 (+/- € 825.000 euro) veiliggesteld in de Pre-Series A-financieringsronde. Deze Pre-Series A-financiering werd geleid door Pharmacon Holdings, een in de VS gevestigd Pharma Tech-bedrijf en Romain Berberis, een lange tijd privé-investeerder in de cannabissector in de VS en Canada. Het bedrijf heeft plannen om de fondsen te gebruiken voor categorie-ontwrichting, technische ontwikkeling, onderzoek en merkopbouw.

Bronnen o.a. EconomicTimes (EN), Foodnavigator (EN), FNBNews (EN), Icanna (EN)