CBG-olie Om Huidaandoeningen Tegen Te Gaan

CBG-olie om huidaandoeningen tegen te gaan

CBD-olie is de trend van het moment. Een cannabinoïde die geen psychoactieve eigenschappen bezit, maar wel kan helpen bij diverse medische klachten. Terwijl CBD op steeds meer plekken wordt gebruikt, is er alweer een nieuw middel van de cannabisplant in opkomst. CBG-olie – een hennepolie met een hoge concentratie cannabigerol (CBG) – schijnt goed te werken tegen huidaandoeningen als psoriasis.

CBG is nog relatief onbekend bij de consument. Toch lijkt er langzaam verandering in te komen nu blijkt dat het erg actief kan zijn bij de bestrijding van een huidaandoening. CBG is een van de meer dan honderd cannabinoiden in de hennepplant.

CBG & CBD

Hoewel het nog niet wetenschappelijk is onderbouwt, lijkt CBG effectief bij de balans van de darmflora, het reduceren van ontstekingen en het behandelen van huidziekten. Bijkomende voordeel is dat je niet stoned wordt van CBG. Je gebruikt het dus puur voor medische doeleinden, zonder n bijwerking te ervaren tijdens je dagelijkse werkzaamheden. Waar CBD onder andere ingezet wordt voor spierziekten, angst- en slaapproblemen heeft CBG voornamelijk invloed op de huid. De twee cannabinoiden zijn ook goed naast elkaar te gebruiken en kunnen elkaar zelfs versterken.

Lees meer op furrow.nl (Bron)

Dit bericht heeft 1 reactie