Verzachting Door Wiet: Hoe CBD Olie Kan Helpen Bij De Ziekte Lupus.

Verzachting door wiet: Hoe CBD olie kan helpen bij de ziekte Lupus.

Vandaag is het Wereld Lupusdag (10 mei). Lupus is een van de meest onbekende ziektes in de VS. Hoewel miljoenen mensen deze langdurige auto immuun ziekte hebben, waaronder enkele bekende beroemdheden zoals Selena Gomez, Lady Gaga, Toni Braxton en Seal, blijft het voor veel mensen een mysterie. In feite ontdekte de Lupus Foundation of America dat maar liefst 72% van de mensen tussen de 18 en 34 jaar geen idee hebben wat deze ziekte inhoudt.

Wat is Lupus?

Lupus is een auto-immuunziekte die ongeveer 1,5 miljoen Amerikanen treft, en 16.000 nieuwe gevallen worden elk jaar gerapporteerd. Deze aandoening vindt plaats wanneer het immuunsysteem van je lichaam je organen en weefsels aanvalt. Dientengevolge veroorzaakt het ontsteking in verschillende delen van het lichaam, inclusief de huid en gewrichten. Het veroorzaakt zelfs zwelling in de inwendige organen zoals de nieren, longen, bloedcellen, het hart en de hersenen. Er is geen remedie voor deze aandoening, hoewel bepaalde behandelingen en medicatie kunnen helpen om de symptomen onder controle te houden.

Een van de redenen waarom lupus meestal erg onbekend is, is de moeilijkheid om te diagnosticeren. De meeste van de symptomen zijn namelijk meestal hetzelfde als die van andere ziekten. Geen twee gevallen van deze aandoening zijn identiek aangezien de symptomen zullen afhangen van welke organen of delen van je lichaam zijn aangetast. De meest voorkomende indicaties voor deze ziekte zijn:

• Koorts
  • Vermoeidheid
  • Ontsteking in de gewrichten en andere getroffen gebieden
  • Huiduitslag in het gezicht of op andere plaatsen
  • Gezwollen lymfeklieren
  • Huidletsels die verschijnen of verergeren wanneer ze worden blootgesteld aan de zon
  • Kortademigheid
  • Pijn op de borst
  • Droge ogen
  • Hoofdpijn, geheugenverlies en verwarring
  • Vingers en tenen die wit of blauw worden in tijden van stress en blootstelling aan kou

Lupus wordt vaak veroorzaakt door je genetica en door je omgeving, maar de oorzaak is in de meeste gevallen nog onbekend.

De ontwikkeling van deze aandoening begint wanneer de persoon met de neiging om deze ziekte te krijgen, wordt blootgesteld aan specifieke triggers in de omgeving zoals zonlicht en bepaalde infecties en medicijnen.

Deze aandoening treft vooral vrouwen in de vruchtbare leeftijd (15 tot 45), hoewel het ook sommige mannen, ouderen en peuters treft.

Als het niet op de juiste manier wordt behandeld, kan de zwelling die door deze ziekte in bepaalde delen van je lichaam wordt veroorzaakt, leiden tot levensbedreigende complicaties zoals nierfalen, longontsteking, een hartaanval, ernstige infecties en zelfs kanker.

CBD-olie voor deze ziekte

Er zijn veel behandelingen voor lupus, en een van de nieuwste is CBD-olie. Cannabidiol heeft veel eigenschappen die de symptomen van deze ziekte kunnen helpen verlichten, zoals:

• Ontsteking – Het typische gevolg van het immuunsysteem dat sommige delen van het lichaam aanvalt, is ontsteking. CBD heeft een krachtige ontstekingsremmende eigenschap die helpt bij het verlichten van de zwelling. Deze cannabinoïde (een verbinding met cannabis) kan interageren met het endocannabinoïdesysteem (ECS) van het lichaam, met als belangrijkste taak het handhaven van de cellulaire balans en het metabolisme van het lichaam. Wanneer het lichaam CBD opneemt, kan het interageren met de ECS om de afgifte van stoffen die de zwelling veroorzaken te onderdrukken.
  • Pijnverlichting – Ontsteking leidt vaak tot chronische en ernstige pijn. CBD is zeer effectief voor pijnverlichting. Jekunt dit oraal innemen door tincturen, capsules of eetwaren te nemen. Je kunt ook CBD-topicals zoals zalven, crèmes en oliën gebruiken en deze rechtstreeks op de gewrichten of andere getroffen gebieden aanbrengen. Als je moeite hebt met ademhalen vanwege de effecten in uw longen, kun je ook CBD-vapeolie inhaleren.

Eenmaal geactiveerd, kan lupus een negatieve invloed hebben op je dagelijkse activiteiten. Dankzij de ontdekking van de vele wonderen van CBD-olie, kun je een natuurlijke en veilige medicatie krijgen die je lasten in het leven met deze gezondheidstoestand zal verlichten.

Lees het volledige artikel op PlantsBeforePills (EN, bron)