Drie redenen waarom CBD-olie goed is voor je huid

2021-01-09-Drie redenen waarom CBD-olie goed is voor je huid

De effecten die worden toegeschreven aan CBD-olie zijn talrijk. Van het verminderen van angst tot het verjongen van je huid. Ben jij benieuwd naar de voordelen voor je huid? Verzorg je gezicht eens met een CBD-tinctuur in plaats van of in combinatie met een regulier beauty-product. Lees hier drie redenen om CBD te gebruiken en je huid gezond te houden.

Een slechte of problematische huid kan erg vervelend zijn. Zeker in je gezicht. Er zijn veel (chemische) producten op de markt die acné pretenderen te verbeteren. Echter werken deze middelen lang niet bij iedereen. Acné is een ontstekingsaandoening die wordt veroorzaakt door vele triggers, waaronder overmatige talgproductie. CBD-olie vermindert en reguleert de talgstroom. CBD is ook een ontstekingsremmer die zichtbare puistjes kan verminderen. Het overwegen waard dus wanneer je beschikt over een slechte huid.

Bestrijdt veroudering en rimpels met CBD

Antioxidanten zijn geweldig om veroudering tegen te gaan, en CBD zit er vol mee. CBD zit ook vol met vitamines zoals vitamine A, C en E. Vitamine A stimuleert de cellen die verantwoordelijk zijn voor het produceren van het weefsel dat de huid stevig en gezond houdt. Vtamine C stimuleert de aanmaak van collageen en vermindert tekenen van veroudering en vitamine E blokkeert vrije radicalen uit het lichaam, wat het verouderingsproces vertraagt.

CBD-olie verzacht de gevoelige huid

Als je worstelt met huidgevoeligheid kan CBD-olie helpen. CBD-olie heeft kalmerende eigenschappen. De huidkalmerende en normaliserende effecten minimaliseren problemen met betrekking tot huidgevoeligheid, waaronder roodheid, reactiviteit en een droge huid. CBD-olie is zelfs nuttig bij het kalmeren van huidaandoeningen zoals eczeem, rosacea en psoriasis.

Lees meer op gantdaily.com (Bron, EN)

Lees hier meer over gezondheidsvoordelen die worden toegeschreven aan cbd.