Een op de vijf mensen die voor een kind met autisme zorgt, dient CBD toe

Een op de vijf mensen die voor een kind met autisme zorgt, dient CBD toe

Uit een enquête die naar meer dan 160.000 lezers van Autism Parenting Magazine (APM) is gestuurd, is gebleken dat bijna een op de vijf ouders of verzorgers hun kind CBD geeft.

In totaal identificeerde 73% van de respondenten zichzelf als ouders van een kind met autisme, terwijl de overige deelnemers grootouders, fulltime verzorgers, leraren, therapeuten, artsen of individuen in het spectrum waren. 19% van de respondenten bevestigde dat ze CBD gebruiken voor een kind in het spectrum om een ​​verscheidenheid aan symptomen te verlichten.

Interessant is dat uit het onderzoek ook bleek dat slechts 14% van de Britse zorgverleners bereid was CBD te overwegen als een optie om symptomen te verlichten, vergeleken met 22% in de VS.

Op de vraag waarom verzorgers CBD gebruikten bij hun kind, zei 43% dat ze hoopten angst te verlichten, 37% om uitdagend gedrag te verminderen, 5% zocht verlichting van pijn en ontsteking, 8% om te helpen bij slaap en ontspanning, 4% om de effecten van aanvallen te verminderen, waarbij de overige respondenten “andere” redenen noemden, zoals het verbeteren van de spraak en het ondersteunen van zindelijkheidstraining.

Ouders van kinderen met autisme raden veelal CBD aan

Slechts 20% van de totale respondenten had zich tot een arts gewend om een recept voor een cannabinoïdeproduct te krijgen, terwijl 83% verklaarde dat ze CBD-producten zouden aanbevelen aan andere ouders van kinderen in het spectrum.

Een aantal onderzoeken hebben positieve resultaten laten zien bij het testen van CBD als een behandeling voor zowel primaire als secundaire symptomen bij mensen met autisme. In 2018 werd een kort rapport gepubliceerd over CBD-behandeling bij 60 kinderen met autisme in de leeftijd van 5-18 jaar in het Journal of Autism and Developmental Disorders. Uit het onderzoek bleek dat behandeling met cannabidiol leidde tot verbeteringen in gedrag, angst en communicatie.

Uit het APM-onderzoek bleek dat CBD oliën de meest voorkomende toedieningsmethode waren, gevolgd door gummies, capsules en balsems, en dat CBD-toediening het minst gebruikelijk was bij ouders en verzorgers van kinderen van 0-3 jaar.

Bronnen HempGazette (EN), Leafie (EN), SagePub (EN)