Hoe effectief is CBD eigenlijk?

Hoe effectief is CBD eigenlijk?

Af en toe springen we tot een conclusie zonder beide kanten van een foto te analyseren. Dit is vaak het geval met cannabis. Mensen associëren het met negatieve effecten vanwege de verslavende werking ervan. Naarmate verder onderzoek naar de onderliggende gezondheid de potentie heeft om pijn te verlichten en aan het licht te komen, worden de plant en zijn derivaten steeds meer geaccepteerd en populair. Deze voordelen omvatten de mogelijkheid om stemmingsstoornissen, pijn en ontsteking en slaaponregelmatigheden te behandelen. Het is waar dat het gebruik van cannabis gevaarlijk kan zijn voor de menselijke gezondheid, maar er is ook een wonderbaarlijke en heilzame verbinding binnen cannabis bekend als CBD (cannabidiol). Verschillende staten in de Verenigde Staten legaliseren het gebruik van medische marihuana om verschillende medische aandoeningen te behandelen. Door zijn legalisatie is CBD tegenwoordig een populair en wijdverspreid product aan het worden.

Wat is het verschil tussen THC en CBD?

2019 03 04 Hoe effectief is CBD eigenlijk thc cbd
Afb. bulawayo24.com

Marihuanaplanten bevatten 140 verbindingen die bekend staan als Cannabinoïden. De meest populaire onder hen zijn THC (Tetrahydrocannabinol) en CBD (Cannabidiol). THC wordt als schadelijk voor de gezondheid beschouwd, omdat het het zenuwstelsel aantast en u “high” maakt. De verslavende werking van THC is te wijten aan zijn psychoactieve eigenschappen, die je zenuwstelsel kunnen beschadigen. Maar wacht even, geen paniek, we zijn hier niet om u te ontmoedigen om de voordelen voor de gezondheid te onderzoeken. We werpen een licht op de onderliggende voordelen van de cannabisplant, waarvan mensen zich misschien niet bewust zijn. Naast THC bevat cannabis CBD erin. CBD is helemaal tegengesteld aan THC; het is niet psychoactief en kan waardevol voor je zijn door verschillende gezondheidsvoordelen te bieden, waaronder pijnverlichting en slaapregulatie. Als u nog met vragen zit over CBD, kunt u met dit artikel van gedachten veranderen over cannabis en de veelbelovende toepassingen ervan.

Waar komt CBD vandaan?

Cannabidiol (CBD) wordt gewonnen uit de cannabisplant; het wordt geëxtraheerd in geconcentreerde en zuivere vorm. Om er gebruik van te maken, wordt het verdund door het te mengen met een carterolie of vet (hennepolie, kokosolie of bijenwas).

Wat zegt onderzoek?

Het gebruik van CBD wint wereldwijd aan kracht dankzij het voortdurende onderzoek dat zich richt op het vermogen om verschillende medische aandoeningen te behandelen, met name pijn, angst, depressie en slaapstoornissen. Verscheidene Staten in Amerika zijn begonnen met het legaliseren van het gebruik van medische marihuana om verschillende aandoeningen en hun symptomen te behandelen, maar toch is de wettelijke status in veel regio’s nog steeds aan het veranderen. Volgens een rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie “is er geen bewijs van enig misbruik of afhankelijkheidseffect van het gebruik van CBD-olie geïndiceerd bij mensen, tot nu toe is er geen bewijs van een gerelateerd gezondheidsprobleem waargenomen.” We kunnen zeggen dat CBD-olie veilig is om te gebruiken en geen latente bijwerkingen heeft op mensen.

Voordelen voor het gebruik van CBD-producten

Studies hebben aangetoond dat CBD-olie en zijn producten veelbelovende effecten hebben op de behandeling van veel medische aandoeningen. Enkele van de voordelen zijn hieronder opgesomd:

• Verscheidende wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat het effectief is bij de behandeling van het Epilepsiesyndroom bij kinderen (DS Dravet-syndroom en LGS Lennox-Gastaut-syndroom).
  • Het is gebleken dat CBD-olie een potentiële behandeling kan zijn voor verschillende soorten aanvallen, zoals aanvallen van epil
  • CBD-olie kan worden geassocieerd met pijnverlichting
  • Metabolisme van serotonine maakt het een uitstekend antidepressivum
  • Het kan depressie en angst verminderen en hun symptomen aanpakken
  • Patiënten met slapeloosheid kunnen CBD-olieproducten gebruiken om beter te slapen
  • De toepassing van CBD-olieproducten (topicals) op de huid kan ontstekingen en artritispijn helpen verminderen.
  • Uit gegevens blijkt dat het de potentie heeft om migraine te behandelen
  • CBD-pillen kunnen helpen bij het verlagen van de bloeddruk
  • Als CBD crèmes en lotions plaatselijk worden aangebracht, kunnen ze acne behandelen en geven ze een heldere huidtint
  • Sommige onderzoeken tonen aan dat het de pijn van een kankerpatiënt tijdens chemotherapie en andere behandelingen kan verminderen
  • Het kan in klinische onderzoeken worden gebruikt voor de behandeling van autisme, Attention Deficit Hyperactive Disorder (ADHD), dementie, PTSS en andere chronische aandoeningen.
  • Het heeft ontstekingsremmende, anti-emetische, anti-diabetische, neurobeschermende eigenschappen
  • Het is geen drugs; het is een natuurlijk voedingssupplement
  • Het Endocannabinoid-systeem zorgt ervoor dat het lichaam zelfstandig kan ‘helen’

Nadelen van het gebruik van CBD-producten

Er moet verder onderzoek worden verricht naar het gebruik van CBD en de potentiële voordelen daarvan. CBD wordt vaak op de markt gebracht als een supplement, niet als een medicijn. De FDA heeft geen enkele beperking van de dosering goedgekeurd; soms kan oneigenlijk gebruik leiden tot een probleem of kan de consument een ongewenste bijwerking ervaren.

Tot slot

Vanuit een eerlijk standpunt kunnen we stellen dat onderzoek naar CBD en het potentieel voor de behandeling van medische aandoeningen aan de gang is. Er moet veel onderzoek worden gedaan om tot een definitieve conclusie te komen. Maar wat studies betreft, hebben mensen die CBD-producten gebruiken significante resultaten opgemerkt. Tot slot zou ik willen zeggen dat CBD een veelbelovend alternatief is om pijn te verminderen en veel chronische aandoeningen te behandelen, mits correct en regelmatig gebruikt. Vertrouw niet op zelfbehandeling en neem geen licht of symptoom, raadpleeg altijd uw arts om de best passende medicatie en behandeling te krijgen. Blijf veilig en blijf gezond!

Lees het volledige artikel op Bulawayo24.com (EN, bron)