Petitie dringt aan op medische cannabisverzekering voor Canadezen

2020-09-25-Petitie dringt aan op medische cannabisverzekering voor Canadezen

De petitie, United for Access, is gestart vanwege de financiële last die de COVID-19-pandemie heeft gehad op veel Canadezen. Cannalogue is van mening dat alle Canadese burgers toegang moeten hebben tot medicinale cannabis.

Petitie voor mediwiet

“Meer dan 50 procent van de Canadezen kan zich geen behandeling met medicinale cannabis, inclusief CBD, veroorloven voor aandoeningen zoals chronische pijn”, zegt hun website. “Dankzij COVID-19 verwacht Cannalogue dat deze cijfers zullen verslechteren gezien de economische uitdagingen waarmee Canadezen worden geconfronteerd. De doctoren van Cannalogue geloven dat dit een piek zal veroorzaken in het voorschrijven van opioïden. Dat kan leiden tot meer opioïde-gerelateerde verslavingen en sterfgevallen. Wanneer veiligere medicijnen zoals medicinale cannabis en CBD beschikbaar zijn, moeten alle Canadezen eerlijke en gelijke toegang hebben als onderdeel van de universele gezondheidszorg.”

“Dit zijn uitdagende tijden – vooral voor degenen die lijden aan chronische aandoeningen zoals pijn of angst”, zegt Dr. Mohan Cooray van Cannalogue. “Het wegnemen van de barrières die de toegang tot medicinale cannabis verhinderen, is het fundamentele doel van Cannalogue. Deze petitie zal ons helpen ervoor te zorgen dat kansarme groepen, ook degenen onder de armoedegrens, de medicijnen krijgen die ze nodig hebben.”

“Om dit probleem aan te pakken, is samenwerking tussen de industrie, de overheid en de non-profitsector essentieel en we zijn verheugd te zien dat deze petitie druk uitoefent op verandering.”

Lees meer op hightimes.com (Bron, EN)