Vele redenen waarom beroemdheden CBD-producten gebruiken

Vier redenen waarom beroemdheden CBD-producten gebruiken

Cannabidiol (of kortweg CBD) is een niet-psychoactieve, chemische stof uit de cannabisplant die tegenwoordig de gehele wereld verovert. Maar het is niet alleen het grote publiek dat heeft bijgedragen aan het vergroten van het bewustzijn van CBD en verschillende met CBD geïnfuseerde items zoals CBD-druppels, capsules, topicals en edibles. Ook beroemdheden zijn er gek op.

Omdat beroemdheden geen onbekenden zijn met de meest trendy ingrediënten en producten die populair worden, zijn veel publieke figuren ook begonnen met het gebruiken en onderschrijven van CBD-olie voor angst en depressie, pijn en vele andere kwalen.

Hier zijn ter illustratie vier Amerikaanse beroemdheden die zweren bij CBD en de redenen waarom ze besloten om CBD-producten te gebruiken.

Ontspanning

De Amerikaanse actrice en zangeres Emma Roberts lijkt echt verzot te zijn op CBD-producten. Nadat ze in 2010 een tragisch auto-ongeluk had gehad, waarbij niet alleen haar nieuw gekochte auto werd vernietigd, maar ook last had van enorme pijnen, wendde Emma zich tot CBD om haar pijn te verlichten. Een van haar favoriete producten is ook een CBD product voor in bad die ze gebruikt om stress te verminderen en haar hele lichaam te kalmeren.

Spierpijn

De Amerikaanse actrice en filmmaker Olivia Wilde leidt een bevredigend leven en speelt tal van verschillende rollen. In 2017 maakte ze ook haar Broadway-debuut, waar ze in 1984 de hoofdrol speelde, Julia.

Echter, nadat ze zes maanden lang een toneelstuk op Broadway had gespeeld, had ze enorme nekklachten waarbij haar lichaam volledig vernield leek. Om het gebruik van te veel pijnstillers te vermijden, ging Olivia Wilde gebruik maken van de ontspannende voordelen van CBD. Het gebruik van CBD-lotion bleek voor haar effectief te zijn bij het verlichten van spierpijn en pijn.

Huidverzorging

Zoals sommigen gevoelig zijn voor de bijwerkingen van verschillende medicijnen, zocht de Amerikaanse styliste/modeconsulent, auteur en tijdschriftredacteur Stacy London een alternatief om haar pijn te verlichten na een operatie aan haar wervelkolom en klachten met ontstekingsreuma artritis psoriatica. Dit leidde haar naar CBD-producten, die enorm effectief voor haar bleken te zijn, waardoor ze al na 10 dagen kon stoppen met de aan haar voorgeschreven pijnstillers en vervolgens nooit meer terug hoefde aan de medicijnen.

Veel beroemdheden maken ook gebruik van CBD voor hun huidverzorging (afb.)

Naast het gebruik van CBD-olie voor pijnverlichting, is Stacy ook een grote fan van CBD-lotion, die haar hielp om pijnlijke spieren te verlichten door het dragen van een beugel na een operatie en pijnlijke gewrichten, wat geweldig is voor haar artritis psoriatica en de huidcondities verbetert zoals eczeem, psoriasis en een droge huid. Ze geeft aan het zelfs ’s nachts aan te brengen om haar chirurgische litteken te helpen genezen.

Ook Kim Kardashian heeft zich altijd uitgesproken over haar steun en liefde voor cannabidiol. Ze houdt vooral van zalven met hennepextracten en neemt vaak spa’s en wellnessbehandelingen waarbij producten worden gebruikt die zijn doordrenkt met cannabidiol.

Ziekte van Parkinson

De Canadees-Amerikaanse gepensioneerde acteur, filmproducent, auteur en activist, Michael J. Fox kreeg in 1991, op zeer jonge leeftijd van 29, de diagnose van de ziekte van Parkinson. Negen jaar later besloot hij de Michael J. Fox Foundation for Parkinson’s Disease op te richten Research (MJFF), dat wordt beschouwd als de grootste non-profitstichting ter wereld die onderzoek doet naar de ziekte van Parkinson en als doel heeft geld in te zamelen voor onderzoek, behandeling en uiteindelijk genezing van deze ernstige ziekte.

Een van de behandelingen waar MJFF zich op richt is medicinale marihuana, met name het gebruik van CBD-olie. Verschillende van deze onderzoeken omvatten onderzoek naar CBD als een alternatieve behandeling voor het beheersen van de tekenen en symptomen van de ziekte van Parkinson. Michael J. Fox gebruikt naar verluidt ook CBD om enkele van zijn symptomen te behandelen en raadt andere mensen met Parkinson aan hetzelfde te proberen.

7 extra redenen waarom beroemdheden dol zijn op CBD-producten

Zoals je kunt zien, zijn ook vele beroemdheden op de cannabidiol-trein gesprongen. Wat maakt dit alternatief zo’n lucratieve optie? Hier een kort overzicht waarom de wereld verliefd lijkt te zijn op deze wonderplant:

• Helpt bij de behandeling van verschillende aandoeningen, waaronder epilepsie, angst, depressie, slapeloosheid en huidaandoeningen
  • Werkt als een krachtige pijnstiller, waardoor het een effectief hulpmiddel voor pijnbeheersing is
  • Stress-buster helpt mensen hun hoofd leeg te maken en hun zenuwen te kalmeren
  • Effectieve spierverslapper die spierspasmen, blessures voorkomt en helpt bij herstel en groei
  • Krachtige ontstekingsremmende eigenschappen helpen de talgproductie te reguleren, wat leidt tot een gezondere en jeugdigere huid
  • Stemmingsverbeteraar waarmee mensen hun angstgevoelens kunnen beheersen
  • Effectieve neuro protectant die individuen kan helpen neurologische aandoeningen en degeneratie te bestrijden

Tot slot over beroemdheden en CBD

Zoals je kunt zien, hebben zowel beroemdheden als gewone mensen de behoefte aan cannabidiol ingezien bij het bestrijden van de dagelijkse strijd. Of je nu in de showbizz werkt of een reguliere baan van 9 tot 5 hebt, het leven in de eenentwintigste eeuw kan erg veeleisend zijn.

Natuurlijke remedies, zoals cannabidiol, helpen individuen om stress, spanning, gevoeligheid en angstgevoelens te beheersen. Welke beroemdheid heeft je beïnvloed om met cannabis te experimenteren? Deel je ervaringen hieronder en laat de wereld weten hoe cannabidiol je leven ten goede heeft veranderd!

Bronnen o.a. CABusinessReport (EN), Lovebelfast (EN), MetalAddicts (EN), MJFF (EN)