Wereld dierendag: wat kan CBD-olie doen voor de gezondheid van huisdieren?

Wereld dierendag: wat kan CBD-olie doen voor de gezondheid van huisdieren?

Wat zijn precies de voordelen van het holistische gebruik van deze producten, met name voor je huisdieren?

Het begrijpen van de gunstige eigenschappen van CBD (wat staat voor cannabidiol) betekent dat je begrijpt dat het geen THC bevat, het psychoactieve bestanddeel van marihuana.

Weet dus dat de CBD-producten die bedoeld zijn voor gebruik bij pijnbestrijding en genezing er niet toe zullen leiden dat mensen of hun huisdieren “high worden”.

Wat zijn dan precies de voordelen van het holistische gebruik van deze producten, met name voor je huisdieren?

Welnu, de onderzoekers die dit onderwerp hebben bestudeerd, hebben enkele van de belangrijkste voordelen geïdentificeerd die ze hebben ontdekt – en eigenaren van gezelschapsdieren die zijn toegewijd aan het welzijn van hun harige vrienden zullen zich daar zeker van bewust willen zijn.

Hier zijn enkele van de belangrijkste dingen die je moet weten over de voordelen van het gebruik van CBD-olie voor de gezondheid van jouw huisdier. Veel van deze voordelen zijn ook van toepassing op mensen.

Heeft je hond last van epilepsie?

Geschat wordt dat maar liefst 5 procent van alle hondenrassen last heeft van epilepsie – en studies hebben aangetoond dat CBD-olie effectief is geweest bij het behandelen van medicijnresistente epilepsie.

Het is ook een veiligere behandelingskeuze dan de medicijnen die traditioneel worden gebruikt voor epilepsie-aanvallen, zoals kaliumbromide en fenobarbital, die schade aan de lever en andere vitale organen kunnen veroorzaken.

Heeft je hond kanker?

Het is aangetoond dat de anti-tumorale voordelen van CBD voor mensen met kanker zich ook uitstrekken tot honden. Hoe doet CBD dit? Door sommige kankercellen te doden en te voorkomen dat anderen groeien.

Het lijkt ook de effectiviteit van conventionele kankerbehandelingen te verhogen.

CBD kan worden gebruikt om angst te verminderen.

Onweersbuien en vuurwerk kunnen sommige huisdieren in paniek of angst brengen waardoor ze op zoek gaan naar het dichtstbijzijnde bed om onder te kruipen. En veel honden lijden aan angst wanneer ze worden gescheiden van hun mensen.

Studies tonen aan dat CBD-olie, die met succes is gebruikt om PTSS-symptomen bij mensen te behandelen, ook de stress en angst vermindert waaraan veel huisdieren kunnen lijden.

De pijnstillende eigenschappen van CBD olie zijn erg bemoedigend.

Of het nu gaat om pijn veroorzaakt door zenuwbeschadiging, ontsteking of ziekte, CBD is zo succesvol geweest in het verlichten van pijn dat onderzoekers overwegen farmaceutische CBD-producten toe te voegen als een nieuwe klasse van geneesmiddelen.

CBD kan helpen het hart van je huisdier gezond te houden.

Er is aangetoond dat CBD verschillende cardiovasculaire voordelen heeft, waaronder het verlagen van de bloeddruk, het verlagen van de hartslag, het verwijden van de slagaders, het beschermen van bloedvaten tegen schade en het verminderen van schade veroorzaakt door hartritmestoornissen.

Wat als je hond niet eet?

Een frustratie die veel eigenaren van gezelschapsdieren delen, is een plotseling of verontrustend verlies van eetlust bij hun huisdier – maar CBD-olie kan helpen als dit ineens gebeurt.

Het kan ook helpen bij het verminderen van braken of misselijkheid die je huisdier ervaart, wat werd ontdekt door artsen bij de behandeling van kankerpatiënten.

De ontdekking en identificatie van de therapeutische voordelen van CBD olie en producten blijven groeien, en het publieke bewustzijn van deze voordelen groeit mee. Door even de tijd te nemen om meer te weten te komen over hoe CBD je huisdieren ten goede kan komen, draag je mogelijk aanzienlijk bij aan hun kwaliteit van leven en die van jezelf.

Lees meer op PressHerald (EN, bron)