Sephora start met “Cannabis Beauty” categorie met producten die CBD bevatten

Sephora start met "Cannabis Beauty" categorie met producten die CBD bevatten

Producten met daarin CBD doen steeds meer hun intrede in de cosmetica-industrie. CBD, een niet-psychoactieve stof die voorkomt in hennep en marihuana, is onlangs toegevoegd aan producten van grote retailers zoals Sephora, Barneys en Neiman Marcus.

Volgens Erinn Murphy, een senior onderzoeksanalist bij Piper Jaffray, “toen we deze bij Sephora langsginen, merkten we een speciaal ingedeelde sectie in de winkel voor op hennep gerichte producten met daarin schoonheids gerelateerde producten.”

In de afgelopen maand hebben een hoge mate van interesse gezien van retailers op het gebied van op cannabis gebaseerde schoonheidsproducten. We verwachten verregaande ontwikkelingen op dit gebied in de aankomende maanden.

Bedrijven die producten met CBD hebben zijn o.a. Estée Lauder, e.l.f. (eyes lips face) Beauty en Ulta Beauty. Daarnaast kondigde Barneys vorige week aan dat het vanaf maart in Beverley Hills zal starten met luxe cannabisaccessoires, waaronder verschillende CBD-schoonheidsproducten in Beverley Hills. De winkelketen Neiman Marcus in de Verenigde Staten, gaf ook aan dat het met een selectie van CBD beauty producten zal starten online en in vijf winkels gaat promoten.

Van CBD is ook aangetoond dat het de celgroei reguleert, ontstekingen vermindert en vetten in de huid en talgklieren stimuleert. Deze eigenschappen kunnen effectief zijn tegen huidproblemen, zoals een droge huid, psoriasis en eczeem.

Aangezien veel huidproblemen het gevolg zijn van ontstekingen, zijn de ontstekingsremmende voordelen van CBD-olie bijzonder belangrijk, omdat “de primaire receptor voor CBD (CB2) wordt aangetroffen op immuuncellen”, waar ontsteking plaatsvindt, aldus Adam Friedman, MD, een dermatoloog in Washington DC.

Lees het volledige artikel op TheTalko (EN, bron, foto)