CBD En Astma: Top 4 Voordelen Voor Patiënten

CBD en astma: top 4 voordelen voor patiënten

Spread the love ✌🏼

Met de opkomst van alternatieve behandelingen, hebben medicijnen op recept een aanzienlijke daling qua verkoop doorgemaakt. Hoewel verschillende redenen wijzen op de toenemende schadelijke bijwerkingen bij langdurig gebruik, maken mensen optimaal gebruik van alternatieve manieren van behandelingen en therapieën.

Natuurlijke, kruiden- en recreatieve drugs zijn de redenen waarom mensen meer willen investeren in het verlichten van specifieke aandoeningen en hun symptomen. Bovendien veroorzaken deze supplementen geen bijwerkingen wanneer ze in de juiste dosering worden toegediend. CBD is zo’n natuurlijke stof met therapeutische eigenschappen waar patiënten met verschillende aandoeningen baat bij hebben. Er zijn ook andere verbindingen en soorten op de markt waar je onderzoek naar kunt doen, zoals deze CBD-gummies die beschikbaar zijn in Europa.

CBD is afkomstig van de cannabis Sativa-plant en is een product van industriële hennep. Het supplement kan niet alleen de niveaus van pijn, angst en depressie verminderen, maar ook kalmerende effecten veroorzaken. Ook produceert het geen high die geassocieerd wordt met THC, aangezien het supplement een magere THC-waarde heeft van minder dan of gelijk aan 0,3%.

CBD en astma

Astma is een chronische longaandoening die wordt veroorzaakt door ontstoken of gezwollen luchtwegen. Hierdoor worden de luchtwegen van de longen smal en vernauwd, waardoor een astmapatiënt stikt. Bovendien ervaren de gezwollen luchtwegen een aanzienlijke hoeveelheid slijmproductie die het voor een persoon moeilijk maakt om te ademen. Een van de meest voorkomende vormen van astma is allergisch astma, waarbij uw immuunsysteem een overreactie op de allergenen veroorzaakt.

CBD kan daarentegen de pijnreceptoren van het lichaam naar een lager gemiddelde brengen. De stof heeft ontstekingsremmende en bronchusverwijdende effecten die mensen met astma aanzienlijk kunnen helpen. Om meer te weten te komen over hoe CBD de astmasymptomen beïnvloedt, geven we een kort overzicht van enkele van de voordelen van CBD voor mensen met astma.

1. CBD heeft ontstekingsremmende eigenschappen

Ontsteking kan niet alleen je immuunsysteem aantasten, maar kan ook je mentale welzijn beïnvloeden. En in verschillende gevallen van astma speelt ontsteking een cruciale factor bij opwellingen. Degenen met allergische astma hebben de neiging om plotselinge zogenaamde opflakkeringen te ervaren wanneer ze worden blootgesteld aan allergenen. Dit zorgt ervoor dat het immuunsysteem een ontstekingsreactie produceert die meer op een onmiddellijke reactie lijkt. Vervolgens zorgt de reactie ervoor dat de luchtwegen opzwellen, wat leidt tot spierspasmen en toenemende slijmproductie. Een van de pure CBD-producten is Lazarus Naturals, welke je hiervoor eens zou kunnen proberen.

CBD opnemen als onderdeel van je levensstijl kan helpen in dergelijke astmatische situaties. Met de ontstekingsremmende eigenschappen kan CBD pro-inflammatoire mediatoren produceren die kunnen worden aangeduid als C-vezels en mestcellen. Een van de onderzoeken heeft uitgewezen dat CBD kan helpen bij het verminderen van inflammatoire cytokines. Omdat er cannabinoïde-receptoren in de longen aanwezig zijn, bindt CBD en communiceert ermee, wat leidt tot een aanzienlijke verlichting van ontstekingen. Veganistische CBD-gummies kunnen een rol spelen als extra bescherming om de symptomen te helpen verminderen.

2. CBD zorgt voor het verwijden van de bronchiën

Mensen die aan astma lijden, ervaren agressieve aanvallen wanneer hun luchtwegen vernauwd en geblokkeerd raken. In dergelijke situaties geven hun bronchiën onvoldoende zuurstof door om het individu te laten ademen. Dit leidt vervolgens tot kortademigheid en hoesten, wat mensen met astma nadelig beïnvloedt.

De therapeutische eigenschappen van cannabis en zijn verbindingen kunnen echter aanzienlijk helpen bij het verlichten van symptomen die leiden tot spiervernauwing. Bovendien kunnen de pijnstillende effecten van CBD pijn en kortademigheid verlichten bij agressieve astma-aanvallen.

3. CBD kan pijn op de borst bestrijden

Hoewel pijn op de borst niet de belangrijkste factor is die astma-aanvallen veroorzaakt, kunnen sommige patiënten dit tijdens een agressieve astma-aanval wel ervaren. Op zichzelf kan pijn op de borst je niet zozeer nadelig beïnvloeden, maar in combinatie met kortademigheid tijdens een aanval kan de hele situatie dodelijk en ondraaglijk zijn. CBD, aan de andere kant, kan pijn op de borst en de symptomen die het veroorzaken bestrijden en verlichten.

Omdat het lichaam zijn ECS heeft, bindt deze natuurlijke remedie zich en communiceert met de ECS en bindt zich aan de receptoren die leiden tot algesische effecten. De endocannabinoïde die pijn veroorzaakt, is arachidonoylglycerol, wiens analoog de van hennep afgeleide CBD is. Met het gebruik van de helende eigenschappen van dit natuurlijke supplement kun je de impact van pijn tijdens de astma-aanval beïnvloeden.

4. CBD kan de overmatige slijmproductie tegenhouden

Tijdens astma-aanvallen ervaren astmapatiënten het tekort aan adem als gevolg van gezwollen luchtwegen en overmatige productie van slijm in deze zuurstofpaden. Wanneer de luchtwegen opzwellen, produceert de aanwezigheid van cytokine (IL-13) een teveel aan slijm.

Het toedienen van een natuurlijke stof zoals CBD in je levensstijl kan de aanmaak van slijm bij mensen met astma aanzienlijk verminderen. CBD heeft de neiging om de cytokine-eiwitniveaus te beïnvloeden die verantwoordelijk zijn voor de slijmproductie en laat je het geproduceerde slijm verdrijven door hoesten en niezen.

Tot slot over CBD en astma

Net als elke andere aandoening kan astma het de patiënt in een mum van ontzettend lastig maken of verergeren. Daarom is het essentieel om het onmiddellijk te laten behandelen. Met behulp van de therapeutische en pijnstillende eigenschappen van CBD heeft het veelbelovende resultaten laten zien bij het beïnvloeden van astma en de symptomen ervan. Je kunt daarbij ook verschillende onderzoeken raadplegen die alleen al naar de stof en astma zijn uitgevoerd. Maar voordat je CBD opneemt om astma te behandelen, moet je vanzelfsprekend altijd eerst je arts erover raadplegen.