Op welke wijze is CBD olie goed voor de oudere volwassenen onder ons? 10 redenen.

CBD-olie, ook bekend als cannabidiol, wint in de Verenigde Staten aan populariteit om verschillende ziekten te behandelen. Veel oudere volwassenen behandelen ook alles van depressie tot chronische pijn met CBD. CBD, of cannabidiol, wordt geproduceerd uit de Cannabis sativa-plant, ook wel bekend als marihuana of hennep. De cannabisplant bevat meer dan 80 unieke verbindingen die bekend staan als cannabinoïden.

Het cruciale element in marihuana is THC, het molecuul dat een “high” veroorzaakt. Cannabidiol daarentegen is meestal afkomstig van hennep en bevat slechts sporen van THC. Hoewel onderzoeken naar het gebruik van CBD minimale bijwerkingen hebben aangetoond, kunnen deze optreden en dit kunnen onder andere zijn: een droge mond, diarree, verminderde eetlust, vermoeidheid en lethargie. Andere medicijnen kunnen ermee interageren. De voordelen van CBD worden steeds meer bestudeerd en gedocumenteerd. Hier zijn enkele manieren waarop het nuttig kan zijn voor de oudere volwassenen onder ons.

Spanning

CBD heeft het potentieel om mensen te helpen omgaan met angst. Onderzoekers geloven dat het het gedrag van serotoninereceptoren in de hersenen kan veranderen, gekoppeld aan positieve resultaten voor de geestelijke gezondheid. Patiënten met sociale angst lieten in één onderzoek een betere spraak zien met behulp van CBD. Bovendien hebben dierstudies aangetoond dat het de uitdrukking van angst vermindert. CBD kan stress en angstgerelateerde fysiologische symptomen, zoals een verhoogde hartslag, verminderen.

Neurodegeneratieve aandoeningen

Het heeft de potentie om een waardevol hulpmiddel te zijn in de strijd tegen neurodegeneratieve aandoeningen. Het verlies van neuronen in verschillende delen van het zenuwstelsel veroorzaakt een vermindering van cognitieve en motorische vaardigheden. Deze aandoeningen, zoals Parkinson, dementie en beroerte, beschadigen de hersenen en zenuwen na verloop van tijd. Onderzoekers doen onderzoek naar hersenreceptoren om te zien of CBD op enigerlei wijze kan helpen. We spraken over hoe het kan helpen bij ontstekingen. Deze benadering kan ook een uitstekende hersengezondheid ondersteunen, aangezien ontsteking neurodegeneratieve symptomen kan verergeren. Houd in de toekomst meer onderzoek over dit onderwerp in de gaten. CBD kan ooit een waardevol hulpmiddel blijken te zijn in de strijd tegen neurologische ziekten.

Stemmingsstoornissen en geestelijke gezondheid

Naarmate mensen ouder worden, ondergaan ze belangrijke veranderingen. Mensen zijn meer vatbaar voor verlies en verdriet wanneer hun gezondheid verslechtert. Bovendien kunnen sociaal isolement, wanhoop en eenzaamheid allemaal bijdragen aan een slechte geestelijke gezondheid. Plain Jane CBD heeft het potentieel om te interageren met hersenreceptoren die betrokken zijn bij stemmingsmodulatie. Het is uitstekend geschikt voor stressvermindering, mindfulness en cognitieve prestaties. Deze krachtige mix kan de manier waarop de geest de omstandigheden ziet aanzienlijk verbeteren en tegelijkertijd de stemming verbeteren. Het helpt bij de behandeling van deze en andere gerelateerde aandoeningen.

Slaapcomfort

Veel mensen, zelfs oudere volwassenen, worstelen met slapeloosheid en slaapproblemen. Deze strijd kan gebeuren als gevolg van slaapgewoonten naarmate mensen ouder worden. Geneesmiddelen op recept en medische problemen dragen alleen maar bij aan hun ongemak. Slaapmiddelen op recept kunnen je helpen om een goede nachtrust te krijgen. Het gebruik ervan brengt echter risico’s op de lange termijn met zich mee. Na verloop van tijd kunnen ze leiden tot afhankelijkheid, verslaving en zelfs een slechte slaapkwaliteit. CBD kan helpen bij ontspanning en rust. Deze benadering kan voor oudere mensen natuurlijk zijn om regelmatiger en heilzamer te slapen.

Pijnbeheersing

Artritis treft een meerderheid van de oudere bevolking. CBD kan een aantrekkelijk alternatief zijn voor standaard pijnstillers als een natuurlijke en misschien wel veiligere oplossing. Het is goed beoordeeld voor het verminderen van ontstekingen en het verminderen van pijn. Gewrichtspijn, artritis en multiple sclerose behoren tot de aandoeningen die zijn verbeterd.

Bot- en gewrichtsgezondheid

Het handhaven van de gezondheid van de botten kan moeilijk zijn, vooral voor senioren met osteoporose. Na verloop van tijd worden botten kwetsbaarder en kwetsbaarder, waardoor ze meer kans hebben om te versplinteren. Als gevolg hiervan hebben ouderen, wanneer ze vallen, vaak veel pijn en lopen ze een groter risico op fracturen. Volgens studies kan CBD helpen botten te versterken, ontstekingen te verminderen en het celherstel te verhogen. Het kan het lichaam ook helpen zichzelf te herstellen. Hoewel verder onderzoek nodig is, zijn de bevindingen tot nu toe bemoedigend.

CBD kan helpen bij verslechtering van bot- en gewrichtsgezondheid bij oudere volwassenen (afb.)

Afhankelijkheid en verslaving

Als ouderen een ziekte krijgen, nemen ze vaak medicijnen. Veel medicijnen kunnen tolerantie veroorzaken als ze lang genoeg worden gebruikt. Verslaving of afhankelijkheid kan in bepaalde omstandigheden het gevolg zijn, wat op de lange termijn schadelijk kan zijn voor het lichaam. CBD is effectief bij verschillende aan opioïden gerelateerde ziekten, met minimale bijwerkingen. Bovendien kan het helpen bij het behandelen van gevormde verslavingen die zijn ontstaan ​​door voorgeschreven medicijnen. Het lijkt te kunnen helpen bij het voorkomen van terugvallen en het verlichten van ontwenningsverschijnselen die zich tijdens deze periode kunnen voordoen.

Cardiovasculaire gezondheid

Voor ouderen is hartziekte de belangrijkste doodsoorzaak. Hoge bloeddruk is een belangrijke oorzaak van hartaandoeningen. CBD-olie heeft een uitstekend potentieel getoond als een natuurlijke en alternatieve therapie voor hoge bloeddruk. Bovendien deden onderzoekers stresstests en ontdekten dat de deelnemers aan het onderzoek een positieve stressrespons hadden. Een ander onderzoek beweert dat de antioxiderende eigenschappen ervan kunnen helpen om hartontsteking te verminderen en de dood van geassocieerde cellen veroorzaakt door oxidatieve stress te voorkomen.

Kankertherapie

CBD kan mogelijk helpen bij kankersymptomen en bij behandelingsgerelateerde bijwerkingen. Het is aangetoond dat het de ontwikkeling van tumoren bij dieren kan vertragen. Het kan mogelijk het vermogen van het lichaam om medicijnen te absorberen verbeteren of hun werkzaamheid vergroten. Het kan ontstekingen helpen verminderen en de manier wijzigen waarop cellen zich in deze situatie vermenigvuldigen. Het kan ook de potentie hebben om de ontwikkeling van specifieke tumorcellen te vertragen en te voorkomen dat ze zich effectief voortplanten.

Stimulatie van eetlust

Medicatie of leeftijd kan leiden tot een gebrek aan eetlust. Deze factor kan leiden tot ongewenst gewichtsverlies, spier- en weefselverzwakking en andere gezondheidsproblemen. Marihuana is op dit gebied uitgebreid onderzocht en kan de eetlust van gebruikers vergroten. Volgens grondig onderzoek kan het ook de eetlust verhogen. Deze kwaliteit kan senioren helpen die lijden aan ondervoeding of een gebrek aan eetlust.

Conclusie

CBD is zeer veelbelovend gebleken in het verlichten van verschillende ziekten en aandoeningen in vroeg onderzoek. Het kost tijd en moeite om een wetenschappelijk onderzoek uit te voeren. Onderzoekers hebben nog nauwelijks ontdekt hoe cannabinoïden het welzijn van senioren kunnen bevorderen, nu er een brede selectie CBD-producten op de markt komt en de potentiële gezondheidsvoordelen van de stof aan het licht komen.

Voordat ze aan een CBD-programma beginnen, moeten ouderen hun arts, apotheker of thuiszorgverlener raadplegen. Het is van cruciaal belang om te beoordelen of CBD-therapie de beste keuze is en mogelijke medicatie-interacties of problemen uit te sluiten. Het stigma dat samenhangt met het gebruik van marihuana en CBD kan ook een obstakel zijn; familieleden of artsen kunnen er ongunstige gevoelens over hebben en aanverwante producten. P

atiënten die het willen gebruiken om pijn of angst te behandelen, kunnen zich voor hulp wenden tot thuisgezondheidsdeskundigen. Gebruik het met mate om de risico’s te minimaliseren en de voordelen te maximaliseren.