6 Verrassende en interessante gezondheidsvoordelen van CBD-thee

6 Verrassende en interessante gezondheidsvoordelen van CBD-thee

Mensen gebruiken al honderden jaren cannabis en kruidenthee om gezondheid, genezing en ontspanning te bevorderen. Het combineren van de actieve ingrediënten in cannabis (zoals de cannabinoïde CBD) met therapeutische kruiden en specerijen produceert een unieke holistische remedie die een verscheidenheid aan symptomen kan verlichten, energie kan stimuleren en de stemming kan verbeteren. Dit zou de kernfocus moeten zijn: het combineren van volledig spectrum, intelligent verkregen CBD-thee met een focus op de algehele gezondheid.

Dus welke gezondheidsvoordelen kun je verwachten wanneer je CBD-thee probeert?

1. Slapeloosheid verminderen

Niets is erger dan de hele nacht woelen en draaien, wachten om eindelijk in slaap te vallen. Stop met lijden en begin te nippen! CBD-thee kan mensen die aan slapeloosheid lijden helpen door angst te verminderen en lichaamspijnen te verzachten zodat je kunt ontspannen en een goede nachtrust kunt krijgen. Kijk naar kalmerende melanges en CBD theesoorten gecombineerd met bijvoorbeeld kamille.

Drink een kopje CBD thee voor het slapen gaan en verminder hopelijk je slapeloosheid (bron)

2. Angst verminderen

Het eenvoudige ritueel om ’s ochtends of’ s avonds voor het slapengaan thee te drinken is voor veel mensen een kalmerende oefening. Wanneer je hoogwaardige kruiden en CBD toevoegt, gebeurt er iets magisch.

Kamille, Tulsi (aka “Holy Basil” – Heilige Basilicum), Kava en Hibiscus hebben bijvoorbeeld allemaal unieke kalmerende eigenschappen. Van algemene ontspanning tot verlaging van de bloeddruk, werken deze kruiden als adaptogenen – natuurlijke oplossingen om het lichaam te helpen zich aan te passen aan stress en lichaamsfuncties te normaliseren. CBD werkt samen met onze kruidenkeuzes, werkt als een ontstekingsremmende verdedigingslinie, waardoor de bloeddruk verder verlaagd wordt en de stemming wordt gestimuleerd.

Last van angst of hoofdpijn klachten? Probeer eens het eens met een kop CBD thee (bron)

3. Hoofdpijn behandelen

Te lang naar een scherm zitten kijken? Kloppend hoofd door te weinig slaap en teveel cafeïne? Voor mensen die voortdurend worden geplaagd door hoofdpijn of migraine, biedt CBD een welkome verlichting. Het drinken van CBD-thee kan de neurotransmissie naar pijnreceptoren in de hersenen helpen blokkeren en een slopende hoofdpijn in zijn opbouw stoppen.

In thee hebben kruiden zoals pepermunt, kamille en Valeriaan & Skullcap allemaal unieke eigenschappen om te helpen bij hoofdpijn, waaronder ontstekingsremmende, pijnverlichting en krampstillend eigenschappen.

4. Chronische pijn verlichten

Miljoenen mensen leven elke dag met chronische pijn. Meer en meer mensen wenden zich tot CBD als alternatief voor de vaak agressieve, potentieel schadelijke farmaceutische medicijnen. Van CBD is aangetoond dat het de opname van anandamide door het lichaam remt, een stof die wordt geassocieerd met pijnregulatie. Met CBD, zorgen de ontstekingsremmende kruiden dat dit effect toeneemt en bieden ze verlichting voor aandoeningen zoals zenuwpijn, fibromyalgie, artritis en meer.

Probeer je chronische pijn, ontstekingen en misselijkheid te verminderen met CBD thee (bron)

5. Ontstekingen verminderen

Ontsteking is de natuurlijke reactie van het lichaam op schadelijke stimuli, maar sommige ziekten veroorzaken dat het lichaam reageert met overmatige ontsteking. IBD, artritis, de ziekte van Chronen multiple sclerose zijn allemaal soorten auto-immuunziekten geassocieerd met ontsteking. Omdat CBD een natuurlijke ontstekingsremmer is, vertrouwen veel mensen met ontstekingsziekten op CBD voor een natuurgeneeskundige behandeling en aanpak van hun problemen.

6. Misselijkheid verminderen

Kruidenthee met pepermuntextract, gember, citroengras en zoethout worden al eeuwenlang gebruikt als een natuurlijke remedie voor buikpijn. Veel mensen vertrouwen ook op CBD om misselijkheid en maagklachten te behandelen. De combinatie van CBD met maag verzachtende kruiden zoals pepermunt kan verlichting bieden aan mensen die chemotherapie ondergaan, of die af en toe last krijgen van hun buik.

Andere kruiden kunnen direct werken met ons zenuwstelsel om de spijsvertering beter te reguleren, zoals lindeblad en meidoornbes.

CBD & je gezondheid

Zelfs als je geen gezondheidsproblemen hebt, is CBD-thee een fantastische en effectieve manier om je humeur te verbeteren en stress te verlichten. Hoewel er veel manieren zijn om CBD in te nemen, laat het innemen van CBD in theevorm de cannabidiol langzamer in je systeem vrij en irriteert je longen niet als je gevoelig bent voor ademhalingsproblemen. Plus, het opnemen van CBD in thee geeft je de toegevoegde bonus van het drinken van een ontspannende mok kruidenthee. Thee zit boordevol antioxidanten en vitamines en ontgift je lichaam, terwijl je waardevolle voedingsstoffen krijgt waar je lichaam naar verlangt.

Bronnen o.a. Brothers Apothecary (EN), EnjoyKickback (EN), Happytea (EN)