CBD Vermindert De Symptomen Van Artritis Bij Honden

CBD vermindert de symptomen van artritis bij honden

Spread the love ✌🏼

Onderzoekers van Baylor College of Medicine in samenwerking met Medterra CBD voerde de eerste wetenschappelijke onderzoeken uit om de potentiële therapeutische effecten van cannabidiol (CBD) op artritis bij honden te beoordelen.

De onderzoekers richtten zich op deze dieren omdat de kenmerken veel lijken op de symptomen van artritis bij mensen. Artritis is de belangrijkste oorzaak van pijn en invaliditeit in de Verenigde Staten waarvoor geen effectieve behandeling bestaat. Het onderzoek is gepubliceerd in het tijdschrift PAIN en liet zien dat CBD de productie van ontstekingsmoleculen en immuuncellen geassocieerd met artritis aanzienlijk kan verminderen. Als gevolg daarop toonde de studie aan dat de kwaliteit van leven van honden met artritis hierdoor verbeterde, zo beek uit verschillende beoordelingen van eigenaren en huisartsen.

“CBD wordt snel populairder vanwege de anekdotische gezondheidsvoordelen voor verschillende aandoeningen, van het verminderen van angst tot het helpen bij bewegingsstoornissen”, zegt de corresponderende auteur Dr. Matthew Halper. “In 2019 benaderde Medterra CBD Baylor College om onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken uit te voeren om de biologische mogelijkheden van verschillende van zijn producten te bepalen.”

Liposomen

In de huidige studie maten Halpert en zijn collega’s voor het eerst het effect van CBD op immuunreacties geassocieerd met artritis, zowel in menselijke en muriene cellen die in het laboratorium zijn gekweekt als in muismodellen. Met behulp van Medterra-tincturen ontdekten ze dat CBD-behandeling resulteerde in een verminderde productie van zowel inflammatoire moleculen als immuuncellen die verband houden met artritis. De onderzoekers stelden ook vast dat het effect sneller en effectiever was wanneer CBD ingekapseld in liposomen werd afgegeven dan wanneer het ‘naakt’ werd toegediend. Liposomen zijn kunstmatig gevormde kleine bolvormige zakjes die worden gebruikt om medicijnen en andere stoffen met hogere absorptiesnelheden in weefsels af te geven.

Artritis bij honden

Halpert en collega’s beoordeelden vervolgens het effect van naakte en in liposomen ingekapselde CBD op de kwaliteit van leven van honden met artritis. “We hebben honden bestudeerd omdat experimenteel bewijs aantoont dat deze dieren geschikter zijn voor het beoordelen van pijnbehandelingen bij menselijke artritis dan andere diermodellen. De biologische kenmerken van artritis bij honden lijkt sterk op de aandoening bij mensen.” Artritis is een veel voorkomende aandoening bij honden. Volgens de American Kennel Club treft het een op de vijf honden in de Verenigde Staten.

De 20 honden van klanten die deelnamen aan het onderzoek werden onderzocht in het Sunset Animal Hospital in Houston. De hondenbezitters werden willekeurig voorzien van identieke medicijnflessen die CBD, liposomale CBD of een placebo bevatten. Noch de eigenaren, noch de dierenarts wisten welke behandeling elke hond kreeg. Na vier weken dagelijkse behandeling rapporteerden eigenaren en dierenartsen over de toestand van de honden. Of ze veranderingen in het pijnniveau van de dieren waarnamen, zoals positieve veranderingen in verband met hardlopen of lopen. Het bloed van de honden en de bloedindicatoren van de lever- en nierfunctie werden ook voor en na de vier weken behandeling beoordeeld. “We hebben bemoedigende resultaten gevonden”, zei Halpert. “Negen van de tien honden met CBD vertoonden voordelen, die twee weken bleven nadat de behandeling was gestopt. We hebben geen veranderingen in de bloedwaardes die we hebben gemeten gedetecteerd, wat suggereert dat de behandeling onder de omstandigheden van ons onderzoek veilig lijkt te zijn.”

Lees meer op myvetcandy.com (Bron, EN)