6 redenen om van CBD-gummies te houden

6 redenen om van CBD-gummies te houden

Je moet onder een steen hebben geleefd om niet van cannabidiol te hebben gehoord. Cannabidiol, gewoonlijk afgekort als CBD, is een stof die wordt verkregen uit cannabis en die op de markt wordt gebracht vanwege zijn talrijke geneeskrachtige eigenschappen. Wel eens gehoord over CBD-gummies?

CBD wordt algemeen aangeprezen als een mogelijke remedie voor verschillende aandoeningen, met name ziekten die zich manifesteren in acute of chronische pijn. De verbinding is ook effectief tegen mentale aandoeningen zoals stress en angst, ontstekingsaandoeningen zoals artritis, huidproblemen zoals psoriasis, slaapstoornissen zoals slapeloosheid en meer.

Naast de enorme therapeutische voordelen, wenden de meeste mensen zich tot cannabidiol omdat er verschillende manieren zijn om de verbinding te consumeren. Jer kunt CBD bijvoorbeeld toedienen door cannabistoppen te roken of e-liquids op basis van CBD te verdampen. Je kunt de verbinding ook consumeren door CBD-tincturen sublinguaal toe te dienen of door met CBD verrijkte cosmetische producten plaatselijk toe te passen. Er is ook de mogelijkheid van CBD-eetwaren zoals gebakken goederen en gummyberen. Nu zijn CBD-gummies in het recente verleden naar voren gekomen als een van de meest gebruikte cannabidiol-afgiftesystemen. Dit artikel onthult de zes belangrijkste redenen om van CBD-gummies te houden.

Meer over CBD Gummies

Het eerste dat je leuk vindt aan CBD-gummies, is dat deze producten kunnen helpen bij het behandelen van verschillende medische aandoeningen. Merk op dat cannabidiol-gummies niet veel verschillen van de gewone gummies die je waarschijnlijk al gewend bent. Het enige verschil is dat CBD-gummies worden geleverd met de zegeningen van cannabidiol. De gezondheidsvoordelen van CBD-gummies zijn dus vrijwel gelijk aan die van cannabidiol in het algemeen.

Naast hun gezondheidsvoordelen hebben CBD-gummies ook bepaalde voordelen ten opzichte van andere CBD-formuleringen en producten gemaakt van andere cannabisverbindingen (cannabinoïden).

Gezondheidsvoordelen van CBD-gummies

CBD-gummies voor pijn

Pijn is het meest voorkomende medische probleem dat je effectief kunt beheersen met cannabidiol-gummies.
CBD-gummies bestrijden pijn op verschillende manieren. De producten kunnen bijvoorbeeld de prestaties van de vanilloïde receptor verbeteren, een receptor die bekend staat om zijn spoor van pijnbestrijding.

Een andere manier waarop CBD-gummies pijn kunnen verlichten, is door de anandamide-signalering te verbeteren. Anandamide is een neurotransmitter die betrokken is bij pijnbemiddeling en andere fysiologische en hormonale activiteiten.

CBD-gummies voor epilepsie

Epilepsie wordt gerangschikt onder de meest levensbedreigende chronische aandoeningen. De ziekte is zelfs dodelijker omdat betekenisvolle waarschuwingssignalen zelden aan epileptische aanvallen voorafgaan.

Daarom is het slachtoffer nooit voldoende voorbereid om de aanvallen aan te pakken. Dat verklaart waarom de meeste epileptici zijn geschroeid met littekens die doen denken aan hun gruwelijke gevechten met de aandoening. Epileptische aanvallen zijn voornamelijk het gevolg van chemische onevenwichtigheden in de hersenen.

Nu heeft cannabidiol geen directe invloed op de geest. CBD-gummies kunnen echter helpen bij epilepsie door overactieve hersenreceptoren te kalmeren die verantwoordelijk zijn voor het opwekken van epileptische aanvallen. CBD-gummies zijn zo effectief tegen epilepsie dat de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) de goedkeuring heeft gegeven naar een op CBD gebaseerd medicijn genaamd Epidiolex voor het beheersen van sommige epileptische aandoeningen.

CBD-gummies voor angst

Stress en angst zijn enkele van de vele mentale aandoeningen die je kunt beheersen met CBD-gummies.
De cannabidiol in CBD-gummies bestrijdt stress en angst door de lichaamsafscheiding en signalering van serotonine te verhogen. Serotonine is een neurotransmitter die geassocieerd wordt met plezier en geluk.

CBD-gummies om te slapen

Cannabidiol-gummies kunnen helpen bij de behandeling van een breed scala aan slaapstoornissen, waaronder slapeloosheid, rustelozebenensyndroom en slaapapneu. CBD-gummies zijn opmerkelijk verdovend. Als je deze producten laat in de avond doseert, kun je jouw slaap verbeteren door de slaaplatentie te minimaliseren.

Andere manieren waarop CBD-gummies slaapstoornissen kunnen behandelen, zijn onder meer het verminderen van de duur van de REM-slaap (rapid eye movement) en het bestrijden van REM-slaapgedragsstoornis (RBD). REM-slaap is een slaapfase waarin de meeste dromen voorkomen, terwijl RBD een slaapstoornis is waarbij een persoon onbewust zijn dromen speelt.

De volgende zijn andere belangrijke problemen die je kunt behandelen met CBD-gummies;

• Ontstekingsaandoeningen zoals artritis en inflammatoir darmsyndroom (PDS)
  • Stofwisselingsstoornissen zoals diabetes
  • Huidaandoeningen zoals acne en psoriasis
  • Psychische problemen zoals schizofrenie
  • Leeftijdgerelateerde problemen zoals de menopauze en vroegtijdige veroudering

Andere voordelen van CBD-gummies

CBD-gummies bieden langdurige voordelen

Cannabidiol-gummies zijn eetbare producten. Daarom duurt het aanzienlijk langer voordat hun effecten beginnen te werken dan bij andere veelgebruikte toedieningsmethoden, zoals het roken of vapen van CBD. Merk op dat gummies eerst een lang en rigoureus verteringsproces moeten doorstaan voordat je lichaam ze kan gaan assimileren.

De effecten van CBD-gummies kunnen echter tot 72 uur in je systeem aanhouden. Dat maakt ze bijzonder geschikt voor de behandeling van chronische aandoeningen, zoals artritis en slapeloosheid.

CBD-gummies zijn niet-psychoactief

Een ander ding om van cannabidiol-gummies te houden, is dat deze producten niet-psychoactief zijn. Met andere woorden, van CBD-gummies wordt je niet high. De bedwelmende eigenschappen van marihuana worden bijna volledig toegeschreven aan de verbinding tetrahydrocannabinol (THC).

Onthoud echter dat CBD-gummies in drie belangrijke productcategorieën vallen, afhankelijk van hun psychedelische potentieel. Er zijn isolaten geformuleerd met cannabidiol als de enige cannabisverbinding en breedspectrumproducten die CBD en verschillende andere niet-psychoactieve cannabisextracten bevatten. Ten slotte hebben we producten met een volledig spectrum die CBD, THC en vele andere cannabisverbindingen bevatten.

Van CBD-gummies met het label ‘isolaten’ en ‘breed spectrum’ wordt je niet high, terwijl die met het label ‘volledig spectrum’ enkele psychoactieve effecten kunnen veroorzaken.

Concluderend

Er zijn talloze redenen om CBD-gummies in jouw gezondheids- en welzijnsroutine op te nemen. Onthoud echter dat cannabidiol niet wereldwijd legaal is. Het is dus verstandig om je lokale CBD-wetten te controleren voordat je CBD-gummies of andere op cannabidiol gebaseerde producten gebruikt. Het wordt ook aanbevolen om jouw inname van CBD-gummies te matigen. Hoewel cannabidiol over het algemeen veilig is, kan een overdosis verschillende bijwerkingen veroorzaken.